Alla inlägg under april 2010

Av Ylva - 17 april 2010 13:26

Pappa har grävt fram en kamera från 1982, en sådan där filmkamera. Den är mycket bra. Ska gå ut nu, eller... Jag har ingen aning om vad jag ska göra, men något blir det väl. Tar nog några foton. Jag vet att detta är ett tråkigt, meningslöst inlägg. Och jag vet inte varför jag förtsätter skriva när jag vet det.


  

En bild som tydligt demonstrerar hur dålig jag är på att göra någonting på Lördagar. Och det faktum att mina linser hat tagit slut! + jag lovade

Av Ylva - 16 april 2010 21:37

Jag längtar för första gången på ett år till Baska Voda. Det är ett utav de vackraste ställerna i Kroatien. Ska hitta en bild... 

Väldigt snygg med bergen som stack upp från ingenting, som en pappersbit man sätter upp bakom ett akvarium.

       

Överfullt av scandinavier, tyskar och några snobbiga italienare.

Eftersom jag aldrig tog några kort tog jag dessa. Men ska gräva fram några bilder...


  

 Visst e han ful? Mkt snyggare på riktigt, specielt när munnen är stängd. Detta är en ful bild för att beskriva Baska Voda, för den var inte tagen där.

Har inte märkt att helgen kommer. Jag vill gärna va i skolan jag. Måste hitta på nåt att göra imorgon. Simma kanske...


Av Ylva - 16 april 2010 19:13

När gäddorna leka i vikar och vass, och solen går ner bakom Sjöbloms dass. JA DÅ ÄR DET VÅR!

-- Jag har den där lilla melodin på hjärnan, den är otroligt dum mot mig! Det går bara snabbare och snabbare i takt som jag skriver.


Läste ut Djävulens Märke idag, en helt okej bok. Spännande, lättläst men endå endå tjockis och ... Jag kommer inte ihåg vad jag ska skriva.. Det var inte den bästa boken jag har läst, definitivt inte, men den var bra. Spännande som sagt. Och med massa fula människor/häxor. Slutet är jag fortfarande lite besviken på. Jag är hundra på att ingen kommer läsa detta och sedan läsa boken på riktigt, så därför skriver jag slutet :D


DE GLÖMMER AV ALLTING! LIVET FORTSÄTTER! HÄXOR ÄR GOD/ONDA, HUVUDPERSONEN ÄR TYVÄRR GOD. GODA SIDAN VINNER.


Måste nog ta bort Nemi och Kyrkogården, den börjar bli lite tråkig nu.


Jag tycker om böcker som följer den onda personen. De är roligare, det finns en tegelsten som heter Mansfield Park av Jane Austen som handlar om en tjej som beter sig perfekt. I alla fall enligt 1800-talets kristna lära. (Finns en liknande som heter Pamela också) Där är hon duktig, går igenom de svåra tiderna utan att förlora sitt rena sinne och får mannen hon älskar. (Kom på en till sådan bok; Agnes Grey.)

Jag o mamma har en Mansfield Park inspelning där hon är mänsklig. Den enda som excisterar antagligen.

Jag har inte läst så många böcker som följer den onda människan, bara dumma människor som inser hur dåligt de har betett sig. Bajs på dem. Skall nog utöka mitt personliga bibliotek som det så fint heter enligt tanter. Elr joo.. Läste ju Bara inte du också.. Haha, nu börjar detta låta som mina tankar sp jag tror ingen förstår längre. Eller så är det bara det jag tror. Vilket jag ju gör. Aa, onödigt prat. Det är utmattande att prata en hel dag utan att säga något som spelar nån roll. Eller att gå en hel dag och säga 20  meningar högst. Men så illa är det väl inte? Nja, nu babblar jag på om saker jag inte vet nåt om. Därför ska jag sluta med det.


Pappa försöker vara duktig och lagar en fiiin middag, det kanske den blir. Trerätters middag... Duktigt papa.


Och.. nej. Pappa vill ha hjälp. Hejdå

Av Ylva - 15 april 2010 21:45

Jag har kommit halvägs på denna bok idag, ingen mysig läsning men mycket snällare än Boktjuven. Det är en lärare som är någon sorts häxa och tar över människors tankar och styr dem. Och självklart är det en kamp mellan det onda och det goda. Ska skriva mer när jag läst klart den.

Ja, titeln är ganska fånig! :D

Av Ylva - 15 april 2010 21:22

Lagade precis mat åt ett par tråkiga människor som pratade om Ekonomi.. Här kommer några bilder jag tänkte lägga upp igår. Och några konstiga små rader.

  

I Sverige har vi tid till att vara deprimerade. 1/4 av alla svenskar äter anti-depp. Tror jag... Vi har som sagt tid till att tänka över det jobbiga istället för att acceptera och ta hand om det.

              

En mkt suddig bild jag vet...

Av Ylva - 14 april 2010 22:59

Hejsan, jag säger inte förlåt för att jag varit borta från datorn i 2 dagar, det är ju bra. Här kommer ett konstigt samtal... Vad fan tänkte han med?


Hej :):)

Får jag lär känna dig?

22:23Ylva

Hm, jag trodde jag kände dig..

22:23Saman

men tyvärr nej :):)

jag Heter Saman

Och jag är 18

Hur gammal är du?

Ylva

Haha, okej.

Jag är för ung.

22:24Saman

hur gammal?

22:25Ylva

6 år yngre

nej, 5 är det nu..

iaf för mkt

22:25Saman

wow förlåt :p:p

a

iaf mkt p

:p:p

22:25Ylva

gör inget

22:26Saman

Ha det bra

22:26Ylva

detsamma

Av Ylva - 12 april 2010 22:30

"Jag vill så mycket som jag helst skulle vilja att jag inte ville."

Av Ylva - 12 april 2010 22:12

Jag läste en otroligt dålig såpa-bok och började snegla på en annan, som är en blandning mellan dikt och tankebok. Stackars såpaboken med sina lidande, döende hjältinnor får vänta. Här är en bajsplupp från den:


Vi kan inte byta plats, men det innebär inte att vi inte skulle kunna byta plats.

 

Och så förtsätter det, men jag har ingen lust att skriva i 5 timmar nu.  Nej! Ich bin duktig. Got? Aja.

Presentation


Jag är Ylva, en musikintreserad vegetarian minus som läser mycket böcker och tittar på många klassiska filmer.

Ge pengar till bröstcancerfonden

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< April 2010 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Bloggar

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards