Alla inlägg den 9 april 2010

Av Ylva - 9 april 2010 23:41

  Gick en lång promenad med Nina i eftermiddags. Och jag har gjort glass! :D Den blev lite misslyckad, om det innebär att det ska precis som det står i boken. Jag gjorde en liiite annorlunda glass. Försöker lägga upp några bilder för första gången på.. Ja. Någon månad? Iaf sånna jag tagit själv.

   Har precis sett Slumdog millionaire. Bästa filmen jag har sett på.. Jaha. Nåt sånt. En evighet. Och en evighet är 1/8 av den tid jag har andats enligt mig så. Släppa det? Haha, men en 18-årig föräldralös kille från Indiens slum är med i det Indiska "Vem vill bli miljönär" har i Sverige ändrat namn till postkordlotteriet? Den blåa saken. Men eftersom han inte gått i skolan misstänker de honom för fusk och i pausen mellan 1 miljon och 20 miljoner rupier arresteras han. Under intervjuen där han berättar hur han vet berättar han samtidigt om sitt liv, människorna han träffat, att leva med sin bror på gatorna och historien om Latika.

 Den filmen har fått 8 Oscar statyetter och 4 Golden Globe. Verkligen värd att ses!

Hm, och eftersom det kommer ta en evighet (på riktigt) att fixa bilderna så går jag och lägger mig eller nåt sånt.

Av Ylva - 9 april 2010 09:24

Ser på Spiderman 1 för första gången på nästan två år. Har bara sett de andra filmerna. Pappa fyller år idag, därför var jag tvungen att gå upp tidigt och gratta honom. Kan inte somna om nu! Köpte några masagebollar till honom förresten. Peter Parker är ledsen. Nu sprängs en byggnad.

Bagheera, Amanda sa nåt igår om en galen kattkvinna som dödar katter! :( Haha, blev bara lite orolig. Mina katter klarar sig. Mohahaha, de dödar henne. Men jag var ju och bowlade igår, tog några bilder men de är för fula för att läggas upp.

Ska åka till affären och köpa ingredienser till en italiensk glass frå Chokladboken.

Presentation


Jag är Ylva, en musikintreserad vegetarian minus som läser mycket böcker och tittar på många klassiska filmer.

Ge pengar till bröstcancerfonden

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< April 2010 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Bloggar

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards