Alla inlägg under maj 2010

Av Ylva - 31 maj 2010 19:47

   Hittade en teaterkurs på nätet som verkar intressant till hösten. På Göteborgs Dramatiska Teater. Verkar kul! :D

http://www.folkuniversitetet.se/templates/Arr.aspx?ID=190325

La upp den så jag inte glömmer av den :)



  En vacker bild från min fantastiskt nyttiga och hälsosamma lunch.

  Sen har jag övat lite på alla prov vi har nu... 3, men känns mkt för mig eftersom vi har mini-sceniskan också. Kom på jag måste öva på pianot också.. Nöff.


   Känns som om en skugga står bakom min axel och vill bita av mitt öra. Det är inte positivt. Hur kan jag tänka så när det är ljust ute?        

Av Ylva - 30 maj 2010 21:28

Magnus gamla band som inte finns längre:) Men fortfarande kul att lyssna på de fyra låtarna de gjorde.


http://www.myspace.com/quintetcrimea

Av Ylva - 29 maj 2010 23:01

Ingen sa det skulle vara så här svårt, men jag visste det. Ändå var jag en stor idiot som gjorde det.    


Pappa var så dum att han lät mig ta hand om grillen i några minuter... Det resulterade i detta:





Lite Bagheera! :)      


Va ute med Bagheera idag. Hittade honom när han spanade på de läskiga hundarna på ängen gömd på en kulle.  "Han är ju ingen skönhet, men han är en charmis" Mamma

Av Ylva - 28 maj 2010 21:10

   Varför är alla så kära?  Det är helt galet med känslovågor nu som vissa människor inte ser eller känner. Det verkar som om alla har plötsligt förstått att de är kära och så är det 1 och en halv vecka kvar tills avslutingen! Jag undrar verkligen vilka som är kära förutom de jag vet... Mohaha.

 

 

Men alla är nerviga nu, alla förutom Hanna har typ fått ett agressivt anfall idag elr igår. Själv började jag skrika på några människor. Men sa förlåt sedan, såklart. Hanna kan nog inte få anfall. Bravo Hanna! :)

 

Mini-Sceniskan går enligt vissa bajs. (gissa vem) Men vi är nog ganska OK jämförelsevis. Vi behöver kanske lite mer övning på låtarna men det blir väl bra på sitt sätt. Är med i Rekvisita gruppen :) Det är roooligt.

Av Ylva - 26 maj 2010 20:59

Mitt nya/gammla hår. Det är inte direkt ett nytt hår men jag har klippt det. Denna första bild ser Ylvan lite sur ut. Måste köpa massa hårspännen, de försvinner bara på något sätt.. Kan ju inte ha en emo-lugg.         



Glömde ta före bild men håret var så fult då så det går inte att visas längre nu som det är något bättre. (jag är mkt nöjd) Jag o Sabina (som följde med) var lite sena så hon fick göra snabbt bara, men det blev fort. bra! :)

Av Ylva - 25 maj 2010 20:05

Jag måste säga tack till Piia! Hon hjälpte mig på omprovet idag och utan henne hade jag varit död. Inte än, pappa är inte hemma han är i Berlin. Men döende. :D



  

Snodde denna från faceboooook, hoppas det är OK.

Av Ylva - 24 maj 2010 18:23

          Göteborg under vatten               En bubbla.

Av Ylva - 24 maj 2010 17:10

Nr 1: Låt inte känslan förstöra dig, det finns ett enkelt sätt att reparera skadan. Du kan börja skriva igen!:)


Nr 2: Livet förstörs inte utav detta, det kanske är mysigt att leva en dag utan att informera andra människor om sitt liv.


Nr 3: Du är inte ensam. Se på alla fjortisar: OMG! Förlååååååt för att jag inte gjorde det! Jag ska aldrig göra det igen! LOOOOVAR.


Nr 4: Du är inte såå intressant.


Nr 5: Att leva livet istället för att skriva om att du gör det är en bra idé.


Nr 6: Om du helt enkelt inte bryr dig så överlever du det nog då det inte är ett problem.


Nr 7: Din fantasi har tagit slut och då vill ingen läsa din blogg om du skriver dåliga inlägg-- levande bevis skriver just nu.



Sedan tog det slut på idéer! :) Någon idé?


Och nu måste jag säga FÖRLÅT!!! Jag är såå  ledsen jag inte bloggatmpå länge. Jag känner mig som en fruktansvärd människa, jag förtjänar Angeredsbron!


En blonding säger till en fd blondiiing att blondingar är dumma i huvudet. Gissa vem jag är! :)

Presentation


Jag är Ylva, en musikintreserad vegetarian minus som läser mycket böcker och tittar på många klassiska filmer.

Ge pengar till bröstcancerfonden

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Bloggar

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards