Alla inlägg under mars 2010

Av Ylva - 31 mars 2010 21:34

Desirée var här efter skolan, känner mig stolt eftersom jag inte vart inne på datorn idag. (detta räknas inte!) Läste ut en tråkig norsk bok. Tror jag, den kanske var en dålig amerikansk bok som översatts till norska.. Den var icke bra i veart fall.  Är snart en 13 åring. Borde inte börja oroa mig över att bli gammal, för enligt J.D så är det något man väljer att bli:) Förutom när man då är 1000 år och dör av ålder, då kan man räknas ganska gammal. Och vem oroar sig egentiligen över att bli 13? Några människor gör ju det :O Min bas är trevlig, den heter trots allt Morgan.

Natta nisser! -- Norgee...

Av Ylva - 31 mars 2010 08:16

Tog lång tid att logga in eftersom jag skrev fel namn hela tiden. Inte morgonpigg idag direkt. Glömde av att det är sovmoprgon på onsdagar så nu har jag tiiiid..

Gäsp. Jag tänkte skriva nåt men har glömt av vad, måste somna om. Jag fyller år imorgon. Jippie! Pappa har satt på radion så jag kan inte somna om, och om jag kunnat skulle jag försova mig. Får sätta på lite te, men friden är rubbad i köket. Jag hatar den lilla radion, det låter så tråkigt när främmande människor pratar om politik. Järnvägsjobb? Bara de stackarna som är arbetslösa idag vill väl ha dem. Varför måste sådana reklamartikklar vara i starka färger? Måste titta ner, men får ändå huvudvärk. Klagar jag? JA! Pratar jag på ett mysko sätt med mig själv? JA!

 Godnatt!

Jag har ingen choklad hemma :(

Av Ylva - 31 mars 2010 08:16

Tog lång tid att logga in eftersom jag skrev fel namn hela tiden. Inte morgonpigg idag direkt. Glömde av att det är sovmoprgon på onsdagar så nu har jag tiiiid..

Gäsp. Jag tänkte skriva nåt men har glömt av vad, måste somna om. Jag fyller år imorgon. Jippie! Pappa har satt på radion så jag kan inte somna om, och om jag kunnat skulle jag försova mig. Får sätta på lite te, men friden är rubbad i köket. Jag hatar den lilla radion, det låter så tråkigt när främmande människor pratar om politik. Järnvägsjobb? Bara de stackarna som är arbetslösa idag vill väl ha dem. Varför måste sådana reklamartikklar vara i starka färger? Måste titta ner, men får ändå huvudvärk. Klagar jag? JA! Pratar jag på ett mysko sätt med mig själv? JA!

 Godnatt!

Jag har ingen choklad hemma :(

Av Ylva - 29 mars 2010 21:06

Såg Dirty Dancing precis, skitbra gammal film. Jaha, får inte lägga ut massa tråkiga korta inlägg. Måste komma på ett bra ämne, men snart kommer jag på nåt bara jag babblar på :) Sommartiden har tatt en timme från mig! Dumma tiden! STS har skickat en tidning igen, längtar tills min tur. Undrar vart jag ska åka, Magnus åkte ju till Malta. Men det känns inte direkt som ett Ylva-ställe. Och annars kan jag bara välja mellan semester hotell och engelska byar vid kusten. Skönt att det inte händer i år. Men tror jag föredrar engelska byar än onormala platser... Undrar vad jag ska göra i sommar... Just det, ska till Gotland med Sabina nån vecka. Annars händer inget, husbygget i Särö får vänta eftersom banken är lat. Vet inte om vi åker till Norge, tror inte jag orkar det efter intensivbesöket i ehm.. februari? Nåt sådant. Tur att inget jobbigt händer imorgon, orkar inte med sånt.
















Av Ylva - 29 mars 2010 16:18

Lagat varm choklad o rostar baguett, mys! Och snart fyller jag år, synd att det är iskallt... Orkar inte skriva något.

Av Ylva - 28 mars 2010 16:43

Kom hem för nån timme sen o såg på Under Toscanas sol igen med mamma. Hon har oroat sig över Bagheera som var borta inatt och kom hem nu. Magnus o Pappa övningskör.. Hoppas de köper gott påskgodis. Gillar de marsipanäggen. Ja, det finns ganska många sånna men jag gillar i alla fall de flesta.

Jag gillar marsipan, specielt prinsess-grodor. Usch, orkar inte vara inne på internet längre, spelar lite mycket sims istället.

Av Ylva - 27 mars 2010 10:22

Åker tåg till Bollebygd vid femtiden. Det regnar. Jag håller ner pilknappen hela tiden så tröga tangenter kommer upp och dampar loss. Varför finns en sådan sak som tröga tangenter? Vill ha choklad... Helst en vit chokladmousse med hallon, eller varm choklad helt enkelt. Kommer inte kunna ta med datorn tror jag, och om jag gör det finns det ingen tid till att informera om vem som tappat en tand.   


         Usch, börjar bli lite irriterad av dessa gubbar..


Av Ylva - 27 mars 2010 00:31

     

Presentation


Jag är Ylva, en musikintreserad vegetarian minus som läser mycket böcker och tittar på många klassiska filmer.

Ge pengar till bröstcancerfonden

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Bloggar

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards