Alla inlägg under september 2010

Av Ylva - 30 september 2010 21:43

Jag saknar fortfarande Monica, som dog i bröstcancer förra året. En mamma ska inte bara dö sådär. Nu är det oktober, så stöd den rosa månaden!


http://www.cancerfonden.se/rosabandet har mer information.


Att dö är lätt. Att överleva suger.


Ge pengar till cancerforskning. 1 kvinna utav 9 kommer få det. Och det är troligt att det är någon omkring dig. Själv har min mamma och min bästa kompis mamma fått det. En bekämpade den och den andra dog.

Av Ylva - 30 september 2010 19:49

  Jag känner mig konstig.

Vem är jag om jag tar bort en liten del? Är det inte det som är utveckling. Och förnedring. Ånger. Illamående. Förvirrad. Som en brinnande giraff. Nej, den bilden är läskig. Och surrealistiskt realistisk. På samma gång. Så som de normala onormala. För det är bara ord. Som inte betyder någonting.

Av Ylva - 29 september 2010 16:27

USCH! Läxdag. Efter att inte ha gjort några läxor alls (nästan) den här veckan så har jag nu Svenska, Engelska, NO, Musikteori och göra mattetal till matten imorgon.. Men NO:n kan jag faktkiskt göra en annan dag. Bara det att då tar det tid tills nästa läxdag...   Underbar halvt uppäten havregrynsgröt! :) Äger sönder skolmaten.

Av Ylva - 26 september 2010 20:40

Tillbaka från bokmässan. Har inte sagt nåt eftersom jag läste ut Lydia och tigerns gåta. Jag gillar mest faktan. Det är ju "No bloody Shakespeare". Men det är så mycket människor där! Mååånga många människor som pratar samtidigt. Lite jobbigt. Köpte en bok om symboler, Lydia boken och Magnus födelsedagspresent. Men han fyller år om lite mindre än en månad. Men iaf. Och jag är helt tom i huvudet så jag vill inte skriva någonting. Vill se en film, tro det eller ej.

Av Ylva - 25 september 2010 22:08

Hm. Idag har jag vart seg. Men jag gick ut ändå. :) Träffade Cindy, hon hjälpte mig handla eftersom jag suger på det, sen så åkte vi till Bergakungen och hämtade våra biljetter, åkte till Liseberg och åkte Lisebergståget en gång och så såg vi "Tusen gånger starkare". Jag behöver verkligen Cindy när jag behöver köpa saker :) Köpte en marinblå jacka. Även fast jag sa att jag inte gillade den färgen. Men Cindy hade ju såklart rätt och jag gillar den väldigt mycket. :)


Och nu tittar jag på "Fantomen på operan" igen med bra hög ljudvolym från en stereo som går o koppla ihop med tv:n :) Underbar uppfinning. Men nu kom föräldrarna och sänkte. Såklart.


Men jag gillade inte "Tusen gånger starkare" den visar bara svart och vitt, ingen gråskala. Men man kände ju igen vissa saker. Men... Njää.

Av Ylva - 24 september 2010 12:26

Usch, 13 % kvar utav batteriet och en timme tills vi börjar. Snark. Alla är datornördar. Och tyskaläraren höll på och tjata om att det var synd om honom, eftersom han får huvudvärk utav all musik. Alla höll på och somnade. Och skolmaten idag är... Liite dålig. Men ska inte klaga. Igen. Pizza till frukost och middag äger:) Och dagen innan det var det pizza till lunch :)

Av Ylva - 23 september 2010 15:03

En utav de bästa sakerna som finns är den här röran jag befinner mig i nu. Love Actually på tv:n, boken om Saltön, en underbar liten mac och massa mat :)

Nästan som himlen, fast mkt bättre eftersom a) det här kommer ta slut b) slipper all frisk havsluft c) jag tror ju inte på det, så det kommer aldrig hända. Som jag hört så många gånger förut utav väldigt religösa människor: jag kommer hamna i helvetet eftersom jag är väääldigt ond och inte tror på gud. Snark.

Av Ylva - 22 september 2010 14:42

WOW, den tröga tyskaläraren har börjat använda våra nya datorer och tycker han är väldigt duktig p.g.a det. Så nu sitter alla och försöker (eller inte) skicka sin e-post till honom och det tar hundra år eftersom ingen skyndar sig. Och jag snarkar... Jag är inte en utav dem som blivit galna i sina datorer men den här tyska lektionen... Hoppas vi kommer använda datorer hela tiden, för tyskaläraren är langweilig.

Presentation


Jag är Ylva, en musikintreserad vegetarian minus som läser mycket böcker och tittar på många klassiska filmer.

Ge pengar till bröstcancerfonden

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< September 2010 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Bloggar

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards