Alla inlägg den 7 april 2010

Av Ylva - 7 april 2010 23:10

Haha, kom på att det där inte var så himla onormalt, bara för mig. Och jag är ju en onormal normal människa. Låter det normalt? Men sedan finns det ju inte nåt sånt som normalt.. Allt är ju indelat i små grupper av normalt beteende, nördar kan bete sig normalt, för att va nördar. Och tom fjortisar kan vara normala, för de är fjortisar. Men min personliga bild av normala innebär lite inteligens.. Jag säger inte att alla fjortisar är dumma i huvudet, men jag har inga personliga bevis på att det finns vettiga.

  Att vara normal uttrycket används i regel bara negativt, när man pratar skit. Hur många säger "Jag tycker så mkt om honom, han är ju så normal!" Och ordet normalt har oftast en negativ verkan. Hur många människor vill höra att de är normala? Det kan man bara uppfatta som tråkig, ointressant. Ingen särskild. Alla miljarder människor på det lilla jordklotet borde känna sig specciela, det låter ganska svårt när man säger så. Det borde det inte vara. Om man inte är en eremit kanske, men då känner man sig specciel för att man bor ensam och inte är som alla andra. Då kanske man inte bryr sig. Elller är lite galen.. Men sedan är typ hälften utav befolkningen lite galna, bland de människor jag tycker är mina vänner finns det kanske en som inte är såå galen...

   Det här skulle bara vare en liten anmärkning... Lite för lång för det va?

Av Ylva - 7 april 2010 22:43

Snart klar med Agnes Grey, en definitiv Ylva-bok. Handlar om en guvernör från 1800-talets England. Den är enkel, för att vara från den tiden. Hon har skitroliga/taskiga bortskämda elever, Bagheera piper så måste öppna dörren... Pappa kom hem och kommenterade att min nya tröja var ful. Humörförhöjare. Nej, jag är inte  ironisk. Det är jättekul att pappa hatar mina kläder, får ju mig att älska dem! :D

Cyklade till Gamlestadens Bibliotek med Sabina via Kvibergs Kyrkogård, så vi kollade in Monicas blivande plats. (Jorden var ju hård i vintras) Det var en jättefin kulle/berg med massa fina gravar och gräsmatta med tallar. Det är ganska speccielt med tallar och gräsmattor, nästan de enda gånger tallar är vackra. Arbetad i trädgården för färsta gången i år, mysigt med katterna som hoppade omkring mig. Gucci blir galen när man kastar gräs på henne! :D Jag kanske inte gjorde så mycket som jag kunde ha gjort, men fick iaf 2 korgar med ogräs. Och nu kom mamma hem! Ska läsa klart Agnes Grey nu.


Hejdå bloggen <33   


Haha, var tvungen, har ju aldrig gjort det förut! :D

Presentation


Jag är Ylva, en musikintreserad vegetarian minus som läser mycket böcker och tittar på många klassiska filmer.

Ge pengar till bröstcancerfonden

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< April 2010 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Bloggar

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards