Alla inlägg den 5 juli 2010

Av Ylva - 5 juli 2010 23:51

Sabina och jag hade lite tråkigt idag, så hon gjorde den spå-i-sanden saken som vi alltid (alltid) gjorde i fyran.

  Resultat: Jag ska gifta mig med Cindy, dö när jag är 80 p.g.a fbi-agenter som vill döda mig, bli läkare och bo i en stuga.

   När vi var mindre tänkte vi aldrig på att det är ett alternativ, likagärna som att ta en killkompis går det med en tjejkompis. Och min kusin blev otroligt förvånad när vi för några dagar sedan spelade sims och jag lät pojken ha ett rosa rum och flickan ett blått.

   Jag lyssnade icke på feministen Gudrun S idag. Strosade i Visby med Sabina. Kanintebada! Störande. Imorgon ska jag o sabina passa nadja. Jag vill bada!!! Just nu önskar jag att jag var en kille. Eller ja, spelar väl ingen stor roll. Men tror att killar som tänker normalt har det svårare att passa in... Fördommar, men jag kan inte byta kön direkt nu. Och när jag kan det är det för sent.

  Visby är en utav Sveriges mest underbara städer, så idag har jag:

  • Ätit glass i Sveriges största glassbar.
  • Cyklat till en liten strand utan å bada och sedan cykla hem direkt.
  • Ätit söta, mogna jordgubbar på stranden.
  • Läst Bodil Malmsten i Botaniska Trädgården på Gotland.
  • Skrattat åt den fula trästatyen av Carl Von Linné i Botaniska.
  • Gått på marknaden på stora torget, den var vääldigt liten.
  • Lyssnat när sd ursäktar sin invandrarpolitik (väntade på mamma som var sen)
  • Åt middag på en grekisk resturang (veg. mousaka, skitgott)
  • Åt fiskburgare epå McDonalds. Ja, jag vet.
  • Provat solglasögon.
  • Sabina såg min framtid.

Och så massa saker jag inte kommer ihåg. Kom hem tidigt, så vi såg på Happy Feet. De som bor i det här huset har världens värsta filmer. Fult hus.


Sabina har somnat i min säng/soffa. Får ta hennes del. Någon duschar så kan inte borsta tänderna, därför skriver jag saker ingen vill läsa.


Glömde sladden, inga bilder. Det är en mobilkamera bara men ändå. Man ser vad det är, och det är ju bra. Förutom de ggr man inte ser vad det är.

Presentation


Jag är Ylva, en musikintreserad vegetarian minus som läser mycket böcker och tittar på många klassiska filmer.

Ge pengar till bröstcancerfonden

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Bloggar

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards