Direktlänk till inlägg 9 juni 2010

Monster

Av Ylva - 9 juni 2010 21:20

  Om monster finns, vem skapade dem? Djävulen är kanske lite upptagen med att bränna människor och ligga med Hitler. De grekiska gudarna lever inte längre, eftersom ingen tror på dem. De nordiska asagudarna tror kanske 7 människor på i hela världen. Men det räknas faktiskt som en minoritet. Och enligt ett demokratiskt samhälle är det majoriteten som segrar. Och det är ju rätt. Hinduismen skulle väl hitta en utav 100000 gudar som kunde göra ett monster. Alla religioner kan göra det. Skylla ifrån sig. Men människor skapar monster. Om det är i fantasin eller på riktigt, det vi bestämt är ett monster.

  Men vad är ett monster? Är det ett monster bara för att det inte är mänskligt? Förr i tiden var homosexuella och handikappade monster. Nu är de som inte gillar de nämnda människorna monster. Ett mänskligt psykiskt monster. Samhället bestämmer vilka som är monster och vilka som inte är det. En kvinna som inte rakar sig blir som en kvinnlig varulv. En man som inte rakar sig blir en cool snubbe med skägg. Som ibland kan ses som äcklig och pervers. Och det finns sjukdomar som får människor att se ut som varulvar. Men det är inte därför det är synd om dem. De blir ensamma eftersom människor som träffar andra människor med sjukdomar tänker att ”Oj, den människan blir säkert stirrad på hela tiden. Jag ska titta bort.” Men är det inte bäst att se människor i ögonen istället för att vandra runt ensam på stan och vara osynlig?

Om det finns ett monster så finns det en hjälte. Hjälten är självklart mänsklig, vacker och mystisk. Perfekt. I skönheten och odjuret kan Belle älska ett monster, men fördomsfulla Disney bestämde sig för att förvandla honom till en vacker förtrollad prins. Och så levde de vackra i alla sina dagar. Men företaget Disney är inte på topp när det gäller jämställdhet. Ha. Ha. Jag gillar inte idén på alla prinsessor som springer runt och är vackra. En häxa är ful. Prinsen är vacker (men dåligt gjord och otydlig och ful enligt mig) och djuren älskar människorna. Och sjunger. De fula djuren är onda, som gamar. Gamar äter kött. Som människor. De vackra djuren är snälla och räddar prinsessan genom att hjälpa henne när hon arbetar i huset med ett leende på läpparna. Men trots allt så älskade (älskar) jag de flesta prinsessorna. För de är overkliga och lever lyckliga i alla sina dagar och monstret blev dödat utav prinsen. Och så är de vackra.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ylva - 3 oktober 2010 19:13

EFTERSOM BLOGGPLATSEN SUGER MED ATT HANTERA BILDER HAR JAG BYTT TILL DEVOTE. Min nya är www.kakmonstret-i-mig.devote.se. Med ny kamera måste jag ju använda bilderna :)  ...

Av Ylva - 3 oktober 2010 18:30

Så, nu har jag äntligen (24 timmar tog det) lärt mig att överföra bilderna till datorn. Jag hade såklart glömt av att installera medföljande programvara. Smart.  MEN kom på att bloggplatsen suger i det avseendet.. Går inte att ladda upp bra bilder....

Av Ylva - 2 oktober 2010 22:51

Min kamera och jag har ett underbart förhållande. Men vadfan så pellerin och pellerums är konstiga. Misstänker att båda är kära i Cindy.. :) På absolut inga grunder. De är så tråkiga jämfört med min kamera. Haha. Skitungar. ...

Av Ylva - 2 oktober 2010 19:49

Nu har han äntligen kommit, jag är så glad att jag har honom!.... Cindy var med när vi hämtade honom från det stora stora huset och när vi döpte om honom. Jag är så lycklig!   En underbar Nikon D5000 blev det, jag har inte kunnat ta så många bild...

Av Ylva - 2 oktober 2010 11:46

Här kommer en otroligt dålig ursäkt till att inte vilja gå ut med någon som Fredrik berättade: "Min katt brann upp." :)   Men idag tänker jag köpa mig en systemkamera, såsom alla andra :S. Nej men det blir gött! Ska ju inte köpa en skitdyr, men s...

Presentation


Jag är Ylva, en musikintreserad vegetarian minus som läser mycket böcker och tittar på många klassiska filmer.

Ge pengar till bröstcancerfonden

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2010 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Bloggar

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards