Alla inlägg under september 2010

Av Ylva - 13 september 2010 17:12

Ha! Nu har vi fått de nya datorerna. Men får inte ta tillbaks dem till skolan eftersom vi inte har fått de nya låsen än. Men det är en väldigt bra dator, tror jag. Men jag förstår inte riktigt hur lärarna kommer använda datorerna till skolarbetet. Förutom när man ska leta fakta så klart.


Och nu ser jag på fantomen från operan igen. Igen. Intrevjun med Sara Thiringer gick bra, ska bara skriva ner allt hon sa. Sen.. :)


Åh fy, nu fick fantomen spelet som det så mysigt heter på Christine. 

Av Ylva - 10 september 2010 23:40

!


The phantom of the opera


är helt...


UNDERBAR

 

!

 

 

 

 

 

 

Ja, det är ju min åsikt då.

 

 

Men..

 

 

 

Ja.

 

 




Hanna och Cindy var här lite idag, försökte nå en intervju människa som inte kan nås för tillfället. Bakade god chokladgrejs.. Och så har jag sett på fantomen då. Och det tog en lång lång tid. Det är så tyst i det här huset, det är väldigt ovanligt. Inte ens katterna piper. Kanske för att alla är borta eller sover. Eller för att ett osynligt spöke har hemsökt oss!... Antagligen det senare.

Av Ylva - 8 september 2010 16:42

Man kan bara äta 3 gånger om dagen. Och det är mellan målen som tomrummen finns.

Hercule Poirot



Fy, jag är på inget-godis vecka. Och det har gått ganska bra. Men en liten Toblerone chookladbit som kanske var 1/5 av en liten plupp-bit räknas inte, eller hur? Men ska göra massa tråkiga läxor som jag har skjutit upp hela veckan. Och kom igen, socker på havregrynsgröt är ju överdrivet att räkna som godis.

Av Ylva - 5 september 2010 21:34

"But love do´nt make things nice. It ruins everything. It breaks your heart. It makes things a mess. We aren´t here to make things perfect. The snowflakes are perfect... The stars are perfect. Not us. Not us! We are here to ruin ourselves and to break our hearts. And love the wrong people. And die! I mean that the storybooks are BULLSHIT!"

Presentation


Jag är Ylva, en musikintreserad vegetarian minus som läser mycket böcker och tittar på många klassiska filmer.

Ge pengar till bröstcancerfonden

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< September 2010 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Bloggar

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards